We gebruiken anonieme cookies

Dit ter verbetering van deze website. gebruikt zowel functionele als niet-functionele cookies. Voor het plaatsen en uitlezen van niet-functionele cookies hebben wij uw voorafgaande toestemming nodig; voor functionele cookies niet. Meer info in onze privacyverklaring.

Ok, ik begrijp het
Skip to main content

Veel gestelde vragen

Wat is een erkende assistentiewoning?

Een erkende assistentiewoning is een individueel aangepaste woning waarin een bewoner helemaal zelfstandig verblijft, maar indien nodig een beroep kan doen op zorg en diensten op maat. Zo is er 24 uur op 24 noodoproepservice, crisiszorg en overbruggingszorg. 

Daarnaast kan de bewoner op vaste tijdstippen een beroep doen op een woonassistent en andere bewoners, die bijvoorbeeld helpen bij praktische of administratieve vragen, en de animatieactiviteiten begeleiden. Dit alles maakt dat een bewoner met een toenemende zorgbehoefte zo lang mogelijk in zijn/haar flat kan blijven.

Residentie Ter Dorpe is erkend voor onbepaalde duur onder het nummer PE2371.

Waarom kies ik voor best een assistentiewoning en niet voor een eigen appartement?

In een assistentiewoning woont u zorgeloos, veilig en beschermd. Er staat steeds iemand voor u klaar in geval van nood.

Is er een wachtlijst waarop ik mij kan inschrijven?

Voor meer informatie over Residentie Ter Dorpe of over het inschrijven op de wachtlijst kunt u steeds contact opnemen met Ellen of Koen op 032 3 320 93 30 of op info@terdorpe.be.

Per flat kunt u zich ook altijd even registreren via het formulier, dan komt u automatisch op onze wachtlijst.

U heeft nog vragen? Aarzel dan niet en neem vandaag nog vrijblijvend contact op met ons!

Welke diensten heeft Ter Dorpe allemaal te bieden?

Bij Ter Dorpe bent u aan het juiste adres, we zorgen écht goed voor onze bewoners. In onderstaande blokken ziet u wat we allemaal te bieden hebben.

Bijkomende diensten

Oproepsysteem / 24 uur permanentie

Iedere flat beschikt over een oproepsysteem. In nood gevallen kunnen de bewoners dit inschakelen zodat er onmiddellijk iemand ter hulp kan komen.  Op het domein is er de klok rond permanentie. Er zijn drie oproeppunten in de flat: wc, bed in tussen de slaapkamer en de badkamer.

Maaltijden

Bewoners die dit wensen, kunnen maaltijden bestellen.  Deze worden dagelijks geleverd door traiteur De Palethoeve. Het maandmenu wordt uitgehangen in de hal van het flatgebouw.  Er wordt dan ook gevraagd maandelijks door te geven welke dagen men een maaltijd wenst.   Hiervan kan heel soepel, kosteloos afgeweken worden mits een tijdig seintje (2 dagen op voorhand).

Het middagmaal wordt op de flat gebracht. 

Faciliteiten

Cafétaria

Eén van de flatgebouwen is voorzien van een gemeenschappelijke ruimte met tv-hoek, zithoek, speelhoekje voor de kinderen, biljart en drankautomaat.  Deze ruimte staat ter beschikking van zowel onze bewoners als hun bezoek.

Vergaderzaal

Ook een vergaderzaal bevindt zich in één van de flatgebouwen. Hier vindt de tweemaandelijkse bewonersraad plaats maar deze doet ook dienst als bingoruimte, ruimte voor optredens, feestjes, …

Wassalon

In een speciale ruimte op het gelijkvloers is in elk gebouw een wasmachine en droogkast voorzien die ter beschikking staan van de bewoners. Deze apparaten werken met munten.


Onthaal/aanspreekpunten

In de hal van het flatgebouw bevindt zich het onthaal/bureel.  Elke dag kunnen de bewoners er terecht met alle administratieve, sociale en andere vragen. Bovendien zijn er dagelijks twee zorgkundigen aanwezig die onze bewoners met raad en daad bijstaan daar waar nodig of gevraagd. Dit team wordt nog aangevuld met een verantwoordelijke technische dienst en een poetsvrouw.


Groente- en fruitwagen

Elke vrijdag komt de groenten- en fruitwagen van Peeters-Govers naar onze residentie.


Zin in een virtuele rondleiding?
© 2019 Ter Dorpe. Residenties in het groen • Privacy policy